Monday, June 22, 2009

Jamie Oliver....Inspirasi Minah Kiwi

Salam uollss

Sihat ke malam yang sayu ini??? Wah kepada uollss yang dah mencuba Origami Katak dan berjaya mengikuti Kelas Origami Katak kelolaan Minah Kiwi... di sini Minah Kiwi ingin mengucapkan syabas dan diharapkan uollss kat sana mencuba lagi origami yang bakal Minah Kiwi kelolakan giteww!!!

Hari nie Minah Kiwi ingin berkongsi dengan uollsss buku pebret Minah Kiwi.... selalu juga Minah Kiwi membaca buku iteww di masa kelapangan Minah Kiwi..


Dengan Rasminya Minah Kiwi Perkenalkan Kepada Uollsss !!!!

Jamie's Ministry of Food



Bolehkah semua orang belajar memasak maggi kari dalam 24 jam???

Buku ini agak bagus kerana Encik Jamie mengetengahkan kaedah memasak kepada sesiapa yang tak tahu memasak atau lebih mudah Minah Kiwi cakap... yang MALAS memasak kaedahnya!!! .. Jangan marah yer Bedah...Minah Kiwi tahu u tue malas memasak giteww..hari hari makan kedai mamak katanyer!!


Kata Jamie Oliver yang cute miut iteww.... buku ini bagus untuk theyollss yang suka sangat makan junk food or fast food giteww... so Bedah u ubah la sikap and tabiat u yang suka makan makanan segera giteww... Benar jugak kata Jamie Oliver yang cute itewww kan uollsss.





Ohh Bulan...Enggan Melayan Diriku Lagi.. (lagu Yuna)!!

Jamie sekarang nie mengajar pembaca untuk melawan obesiti mahupun penyakit berbahaya akibat makan makanan ringan ataupun cakap minah soleh .. junkfood giteww!!!

Kalau la Minah Kiwi dapat berkahwin dengan si Jamie Oliver.. wah bahagia gitewww...tau uollss!! Terbayang Minah Kiwi macam dalam gambar di bawah ini..



Alangkah bagusnya bride itu digantikan dengan itu Minah Kiwi...

Tapi sayangnya... semua itu mimpi belaka uollss.. sentap Minah Kiwi tawww!!! terasa seperti diri Minah Kiwi di panah petir jer bila Jamie Oliver yang kiut itew berkahwin dengan orang lain..katanyer!!

Diri ini bagaikan dipanah petir bila Jamie Oliver dilarikan oleh orang lain !!!

Anyway... biarlah uollss.. si Jamie Oliver dah diambil orang.... tak der jodoh kata orang-orang tua giteww..harus Minah Kiwi mandi di Tasik Dayang Bunting bila menjejakkan kaki di tanah air nanti uollsss!!!

Kepada sesiapa yang teringin memiliki buku Jamie Oliver dengan harga murah...boleh inform dengan Minah Kiwi giteww !!. coze.. Minah Kiwi akan bid buku iteww dengan harga murah di Amazon mahupun Ebay katanyer..so Bedah.. cepat email Minah Kiwi sekarang juga yer!! Kelas uollss


Selamat Malam Uollsss


4 comments:

Datin Paduka Nunu said...

kesian yu, datin minah!
jgn risau...chef wan pn msh single lg hape!huhuhuhuhahahahaha!!

rajen ye yu mbaca, datin!ai dh lma x baca buku..*bru sedar terukny aku!!*

Datin, ai pon x pndai la masak.. tp ai suke masak sb hubby ai suke mkn mskan ai. cmne ye nk kasi terel masak neh...ish!

tlg sy cik seri siantan.

yg bener...
isteri risau!

BAHAHAHAHA!!

Minah Kiwi said...

yuhuu Datin paduka bok bong (sambil berkipas tangan) u jangan scandelkan I dengan chef wan.. klas giteww!!!

membaca kan amalan mulia datin paduka bok bong..amboi baru sedar u dah lama x membaca..patutla (erk)

ala datin paduka bok bong..kalau u nak terer masak memasak..u masuk jer kelas memasak kelolaan Mas Ayu kaedahnya..beliau banyak resipi katanyer..

saya tengah tolong la nie datin bok bong..tolong tengok jer..

yang benar

peminat senyap2 Jamie Oliver

Datin Paduka Nunu said...

MUAHAHAHAHAA!!
xD

Minah Kiwi said...

gelak plak datin paduka bok bong..sentap i karang tawww!!!

:D