Saturday, May 9, 2009

Winter Trip ke Gunung Ruapehu

Tahun lepas bulan July 2008..Minah Kiwi ngan kengkawan yang ronggeng ada buat trip ke Taupo(North Island)..Kak Kiah hang jangan jeles plak tau. Biasala..kami pergi pun time winter..kalau time summer..mana plak ada salji time tue.

Biasanya musim winter ada dua minggu mid term break, so Minah Kiwi ngan kengkawan sewa MPV dan terus cabot lari dari kampus pada hari terakhir kelas terus ke Taupo.




So sampai jer dekat Taupo, kami terus ke Backpackers yang telah kami tempah (wah guna ayat kami..skema la plak) dan terus punggah barang2 ke dalam bilik.

Tengah menyembang2 kejap pas kemas2 barang.


Malam tue biasanya Minah Kiwi ngan kengkawan akan masak dinner. Macam biasala menu wajib kami .. Ikan Sardin dengan Tom Yam. Itu makanan wajib kami waktu student2 dulu.




Lepas makan.. meeting tergempak diadakan pula. Biasala meeting pasal aktiviti untuk esok hari dan hari-hari seterusnya. Bosan tue meeting..membebel jer si Peah (buat TESOL)




Esok tue..pas subuh lagi..kami semua drive ke kaki Gunung Ruapehu. Wah awal2 dah siap2 ke gunung..macam nak daki Gunung Everest. Pastu macam biasala.. upacara menangkap gambor diadakan. Kat bawah nie ada la sedikit sebanyak gambo yang ditangkap di Gunung Ruapehu tue

Tengok la kalau tak malu ..


sambung ...


No comments: